Brazil government launches new visual identity guidebook

Brazil`s government launched on Thursday (Jan. 12) a guidebook about the new visual identity of the current administration. It contains guidelines on the use of the trademark in advertising and sponsorship actions, under the slogan Brazil Union and Reconstruction.
The new brand has the colors green, yellow, and blue, inspired by the Brazilian flag, plus red and black, in reference to diversity.
The guidelines are set out in an ordinance from the government`s Social Communication Secretariat (Secom).
The advertising pieces that are using the logo defined by the previous government will remain valid until the end of the campaigns.



Dê sua opinião sobre a qualidade do conteúdo que você acessou.
Escolha sua manifestação em apenas um clique.
Você será direcionado(a) para o sistema Fala.BR, mas é com a EBC que estará dialogando. O Fala.BR é uma plataforma de comunicação da sociedade com a administração pública, por meio das Ouvidorias.
Sua opinião ajuda a EBC a melhorar os serviços e conteúdos ofertados ao cidadão. Por isso, não se esqueça de incluir na sua mensagem o link do conteúdo alvo de sua manifestação.
Clique aqui para mais informações sobre a Ouvidoria da EBC.